Ett år sedan, del 2.

Vaknade 03.45 av att det skuschade till, kom lite vatten men inte så att det blev blött i sängen.
Klev upp och "kollade läget" ;-), blev nervös när jag insåg att "det är nu det händer, nu är det på riktigt".
Gick och la mig i sängen igen och slog på tv:n, spänd, förväntansfull och lycklig!
Prick kl 4 satte värkarna igång.
Klockade värkarna som låg runt 6-8 minuter i mellan. Kändes bara som mensvärk, lite värre kanske men inte alls farligt.
Kl 05.30 hade jag ungefär 2-4 minuter mellan värkarna, ringde till förlossningen som tyckte att jag skulle komma in eftersom vattnet hade gått.
Ringde Marcus som låg på jobbet och sov och sa att han skulle komma hem, för nu var det dags att åka in på BB.
Straxt efter kl 06.00 kom han hem.
Jag gjorde mig iordning och vi åt frukost tillsammans.
Vid det här laget hade värkarna blivit stakare, men det gick fortfarande jättebra. =)
Kom in till förlossningen kl. 07.05.
Fick komma in i ett förundersökningsrum och sen fick vi sitta där och vänta i säkert 30min innan det kom nån.
07.45 blev jag inskriven och vattnet gick ordentligt!
Det nästan forsade och jag tyckte det var jobbigt. Bytte trosor stup i kvarten och hann inte mer än stoppa i fötterna innan dom också var blöta....
Barnmorskan kollade hur mycket jag hade öppnat mig och kom fram till 2cm.
VA? sa jag, inte MER??
Helvete....



I 9-tiden fick vi komma in på ett rum (det föddes tydligen en jäkla massa barn den här dagen så det var fullt på förlossningen så det var därför jag fick vänta så länge).
Då hade jag ordentligt ont.
Fick klä av mig och gå in och sätta mig i duschen. Marcus satt med, och varmvattnet hjälpte faktiskt. =)
Efter ett tag blev det alldeles för varmt och jag orkade inte sitta längre.
Hade ännu ondare och kräktes 3ggr.
9.30 var jag öppen 5cm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0