"Räkfrossa"

Igår drog jag och Joline upp till Bydalen på "räkfrossa".
Det är ju så jäkla gott med räkor ju!

Men vad är det med Bydalen??
I alla år så har det ju varit kasst där (wärdshuset alltså).
Det spelar ingen roll vem som tar över resturangen, så är det Alltid dålig mat osv.
Och det har varit MÅNGA olika ägare där genom åren....
Och alltid samma skit!

Det var ju som sagt gott med räkor, men servicen var skitdålig, och första timmen (typ) fick vi bara sallad och vitlöksbröd, sen efter vi sagt till så kom dom ut med räkorna.
Allt var upplagt i världens minsta skålar, så vi fick säga till om mer HELA tiden.
Efter bara ett litet tag tog brödet slut, och då kom hon ut med nått slags rågbröd (!) som smakade som att det skulle ha blivit över sen lunchen i förrgår.
Det passade inte alls att äta till räkor, men det var tydligen det enda som fanns.
Lite konstigt att dom inte hade så det räckte av det "riktiga" brödet.
Dom visste ju hur många vi var eftersom det var bordsbokning, och då ser man väl till att det finns så det räcker? Det var ju liksom ingen nyhet för dom att dom skulle ha räkfrossa. ;-)

Jaja, jag hade ju iaf laddat med en hel påse kex (smörgåsrån) till Joline, så jag käkade dom ist.
Det är många fördelar med att ha barn!
Och sen så var det ju väldigt trevligt sällskap, så vi hade en bra kväll ändå! =)



  





 




Joline i amningskoma.


På vägen hem lyckades jag klämma lillfingret i dörren när jag skulle trösta min ledsna dotter.
Blodet rann och det gjorde JÄVLIGT ont!
Nu är det alldeles rött och svullet och nageln börjar få en lite lätt grå/blå färg....
Klantigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0