Skotercross SM

I lördags var det skotercross SM här i Östersund.
Jag och Joline var såklart där och hejjade på pappa Marcus.
Kallt som faan var det, så jag fick åka hem och ta på mig mera kläder mellan första och andra heatet.

Marcus körde jättebra, men i första heatet hände det en grej.

Det var en kille som krashade i platåhoppet, och flaggvakten som ska hålla upp gul flagg när det hänt en olycka (det betyder att man inte får hoppa, och ska ta det lungt, för den som inte visste det) tappade flaggen precis innan Marcus kom in i hoppet, så han hoppade och krashade rakt in i den andra killens skoter...
Som tur var hann Marcus kasta sig av skotern och den andra killen hann undan.
MEN, Marcus som låg trea när det här hände, blev ju rejält sinkad och dessutom diskad, och kom i mål bland de sista...
Dom överklagade hos domaren, men han påstog att flaggvakten "inte" hade tappat flaggen, fast det var många som faktiskt såg att det hände.
Och dessutom så tror jag inte att det är någon som är så dum så att dom hoppar när det är hinder i vägen, om man inte har dödslängtan då förstås.
Marcus har ju kunnat skada sig rejält eller rent utav landat på den andra killen...
Livsfarligt!

Domarjävel säger jag! Vissa är ju bara född dum i huvet och så är det med det.

I det andra heatet minns jag faktiskt inte vad han blev, men i det tredje så kom han 2a!
Han blev 5a totalt i SM i Pro Open, men om den där flaggvakten hade gjort sitt och inte tappat flaggen, så hade Marcus hamnat på en 2a plats och tagit hem silvret.
Surt sa räven...







I depån:

















Sen på kvällskvisten var det SM-bankett och prisutdelning.
Joline fick vara hos Farmor och Farfar.

Marcus team-chef´s son tog iallafall hem Guldet i Pro Stock-klassen, 17år gammal. Så det var kul!
Det firades med skumpa!





Sen blev det mera dricka...


och lite till...





Söndagen tillbringades hemma med lite lätt huvudvärk och illamående...

Haha, men det var det lätt värt.
Jag hade en grymt kul kväll! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0