Blåmesvägen 23

Japp, nu har vi flyttat ut ur våran lägenhet sedan 4 år tillbaka.
Nu bor vi alltså i husvagn på tomten.
Det går faktiskt jättebra.
Lite trångt och så, men det är ju faktiskt rätt mysigt också. =)
Ett pluss är ju att vi inte har behövt laga mat sedan vi flyttade hit (1/11).
Vi har haft turen att bli bortbjudna varje middag.
Tänk vilka underbara familjer/vänner vi har. ♥
Vi är så glada att vi har er.

I huset händer det mycket just nu.
Marcus har satt köksstommarna.
Jag och Jennifer har monterat ihop kökslådorna, och Marcus har börjat på att sätta dit handtag och luckor.
Målaren tapetserade färdigt i köket idag, så nu har Marcus även satt dit bänkskivorna med den underlimmade diskhon. =)
Ooohhhhh, det kommer att bli såååååå himla fiiint! =)
Jag ÄLSKAR tapeten som vi har i köket. Väldigt rosa, men skitfin!
Måste beställa glaskiva också som ska sättas på väggarna ovanför bänkskivan.
Side by side´n är beställd också. Samsung blev det. Och tvättmaskin och torktumlare LG. =)
Kaminen har också kommit, så den ska "bara" in.
Allt golv är lagt på nedervåningen (ekparkett blev det), och nu håller dom på att lägga klinker i hallen.
Plattsättaren har börjat med våtrumsspärren på lillan toan, så snart kan vi börja sätta vårat fibo-Tresbo system där sen. =)
Tjihooo! Snart kan vi faan börja flytta in (säkert en månad kvar, men ändå, då bor vi i HUS liksom!!).
Tänk vilken underbar känsla när man äntligen får flytta in i sitt alldeles egna hus, med bara alldeles nya saker.
Tänk att få använda ugn, spishäll, diskho, dusch, tvättmaskin för allra första gången!
Få elda i nya kaminen i nya huset för första gången.
Då kan man stå ut med att bo i husvagn ett tag.

Ska baka så mycket kakor och bullar och göra saft och juice på vinbären som jag plockade i höstas. =)

Ja, jag längtar som fan iallafall!!


Om 3 dagar blir Joline 5 månader.
Tänk vad tiden går.
Hon är så söt våran lilla tjej. Vaknar alltid med ett leende och är så glad. =)
Men hon har ett jäkla humör också.
Hon vet vad hon vill (och inte) och hon har en jäkla röst....
Undrar vart hon fått det ifrån? ;-)


Nu ska jag ta och krypa ner med min fina familj. ♥
Imorgon är en ny dag.
Kan bli en promenad med Mia, fika med Anna, mys med dottern, lite fix i huset, träff med Robin m.m.
Dagarna rullar på och man hinner knappt hälften av det man vill. Men det är ju iaf ingen risk att man får långtråkigt. =)

(Har skitmycket kort som jag skulle vilja lägga upp, men internet är sjukt segt här ute, så det går typ inte, och sen har jag inte en aning om vart kamerasladden är. Nånstans i garaget bland alla andra saker...) =(
Så det får vi ta sen!

Sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Gisela

Åh va spännande! Det blir säkert skit snyggt. Ska bli roligt att få komma å kika sen! Tänk, snart bor ni i hus! Guuu va myyys :)

2010-11-10 @ 23:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0