Dåligt med uppdatering...

jag vet.... Men vafan, jag har inte tid. Skulle vilja hinna med att blogga mer, men det hinns liksom inte. =(
Hinner ju knappt med hälften av det jag vill, så som att träffa kompisar osv.
Blir mkt tid i huset, och så har jag ju lill-gumman och hon kräver ju sitt hon också.
Om hon fick bestämma så skulle vi bara ligga i sängen eller sitta i soffan hela dagarna med bröstet i munnen (hennes mun då alltså..) hon vill helst sova, prata, skita med tutten I munnen. ;-)

Nu börjar det iaf att hända grejer i huset!
Väggar har kommit på plats och det börjar på att likna ett hus.
Kristofer, min bror, har varit hos oss och jobbat på sin semester. Går ju lite fortare när man är fler än en...
Jag var där också i fredags, Kristofer satte gips på köksväggarna och jag tog och isolerade vardagsrumsväggen (passade på när Marcus jobbade, för annars är det han som är boss och då får jag bara städa och göra andra tråkiga grejjer...) roligare att göra saker som syns ju, och så att det känns som man kommer nånstans. =)
Tänkte måla utav bara helvete helgen som va också, men istället har jag legat hemma och varit tokförkyld... =(
Lillan har som tur är klarat sig. =)
Mysigt att hinna vara hemma lite ändå. Vi har suttit i soffan och surrat och lekt i babygymmet och haft riktig kvalitetstid! ♥
Det behövdes. =)
Lillstumpan har skinit som en sol hela dagarna och fått legat vid bröstet precis huuur mkt hon har velat, dvs massamassamassa!

I går kväll ignorerade jag iaf förkylningen och for och målade på kvällskvisten. Jennifer hjälpte också till. Marcus satte vindskivor på garaget under tiden.
Idag blir det mera målning. Är inte alls mycket kvar nu. Det mesta är målat 2ggr, så det är bara de höga partierna, vindskivorna och undet taket som ska målas.

Och det här med namn då?
Vafan, hur svårt ska det vara???
Vi kan aldrig bestämma oss....

Hade ju nästan bestämt oss för Nikita, men det känns inte som att hon är en Nikita.
Marcus tycker Julia, Jane eller nå annat trist.
Jag tycker Nelli är fint eller Nadine, eller Nova-Lee och Hailey förstås.
Men det är inget som faller herrn i smaken... =(
Igår kom han med ett nytt förslag: Hayden, och det tycker jag också är fint, men då tycker jag Hailey passar bättre och är sötare. Ja, ni hör ju.... Inte konstigt att flickstackarn fortfarande är namnlös... ;-) 1 månad kvar, så vi får väl se hur det går. =)
Kanske är nån som har något bra förslag??

En fråga också: Hur tycker Ni att man ska göra med ekonomin?
Ska man betala lika mycket räkningar även fast den ena kanske tjänar hälften så mycket som den andra, eller hur gör ni egentligen?

Nu ska jag bildbomba lite sen måste jag väcka lillstrumpan. Hon har sovit sig genom heeeela natten, fick väcka henne kvart över 9 i morse, för då var båda brösten tok-fulla...
Fick bara i sig utav ena. så den andra är fortfarande sprängfylld...



  
 
 

Morgonhumör:


 


Middag hos Ante och Jessica. Lillan passade på att mysa med Jessica i soffan.


 
                              


Glass och jordgubbar hos svärmor och svärfar i nybyggda huset.
  

Såhär trött blir man av att träna nacken...
 


  



Figge (katten) kom hem igen den 6/8 efter att ha varit borta i 5veckor. Men det hade nog inte gått nån nöd på han inte, 6kg visade vågen...


Min fina lilla docka! ♥




På Frösö Zoo med Mamma och syskonbarnen.






Kommentarer
Postat av: Emma Atleström

ÅÅÅÅH vilken jävla sötnos hon är! Bilden då hon har pannband och ler är ju så vacker att man bara vill hoppa in i bilden :) Jag förstod att Jennifer var med på påhittet då ni fotade när hon stor lipa på bilden här uppe (man ser Jennifers arm & vita klocka), haha :D Du skrev namnet : Nelli! Jag tycker det var superfint, men varför inte Nelly? Hade så bra, hälsa lilltjejen från Emma som hon dreglade ner ;) Kram!

2010-08-18 @ 19:41:12
URL: http://emmaatlestrom.blogg.se/
Postat av: Gisela

Haha, ni är roliga ni! Flickstackarn måste ju få ett namn :) Hailey är super fint, jag va inne på det ett tag.. men det föll inte min herre i smaken! Hon skulle passa som en Hailey faktiskt! Jag hoppas vi ses på babymassagen i morgon :) KRAM!

2010-08-18 @ 23:32:00
Postat av: Gisela (Igen) :)

Celine eller Joline då?? Det är ju fina namn :)

2010-08-18 @ 23:34:00
Postat av: Evelina

Brukar sitta och läsa din blogg lite då och då. Ni har en väldans söt flicka :) Namn är svårt, med Nellie, Elina och Isalie är fina namn..lite tips sådär!

Hoppas det går bra med husbygget!

2010-08-24 @ 00:12:40
URL: http://evelina85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0