Helgen.

Herregud vilken jäkla bra helg jag har haft!

I fredags blev det fika på stan med mammorna (och bebisar förstås) i föräldragruppen.
Anna (en av mammorna) har flyttat, men var i stan då, så då passade vi på att träffas!
Det var jättekul att träffa dom igen och se hur stor hennes lilla Nils har blivit. =)



Gisela, lånade en bild av dig. Hoppas det är ok! =)



Sen i lördags kom Gisela, Nike, Camilla och Lava från föräldragruppen hit.
En riktig heldag blev det med fika och middag.
Vi pratade och pratade och tog oss inte ens från köksbordet till soffan på hela dagen/kvällen.
Och jäklar vilka snälla ungar vi har!
Tror knappt dom gnällde en enda gång nån av dom under hela dagen (och det var ganska lång tid ändå (14-22.30) fast tiden bara rusade iväg).


Nike och Joline

    




Fylld kycklingfilé med vitvinsås, rosmarin-potatis och gó sallad blev det!


Jag måste bara säga, vilken jäkla bra grupp man hamnade i!
Dom goaste och härligaste mammorna man kan tänka sig!
Det är Så himla kul att träffas.
Nu håller vi på att planera in en liten tripp iväg till en stuga som Gisela och hennes kille har.
Några dagar med en massa god mat, pulkaåkning med våra små och massa, massa surr!
Hoppas verkligen att Anna och Nils kan följa med också. =)



Idag har det varit ganska lugnt.
Marcus var sämre i förkylningen idag, så han ställde in tävlingen (Arctic Cat Cup) och blev hemma istället.
Vi har stökat på lite, hängt upp tv:n i sovrummet och vardagsrummet på väggen.
Jennifer kom hit, och vi tog och bakade lite.
Skönt med sånna dagar med.


Mmm, rostmacka med avocado, majonäs och räkor blev det till kvässfika.


Och så klart Hallon-Pavlovan som vi bakade!

Joline gillar verkligen sin Moster!
Hon blir glad och skrattar så fort hon ser henne, och så är hon ju  en riktig liten lektant också. =)
Blev ledsen och började grina förut när hon skulle åka hem, och sen var det inte mycket som passade.... =(
Men nu sover hon äntligen iaf!

Hon har ju börjat få en tand också min lilla bebis.
Nere på höger sida har hon en vass liten pigg som kommer fram mer och mer. Tittar man under en lampa så ser man tanden brevid också, men den har inte kommit upp något än.
Tänk vad fort det går (klyschigt, jag vet, men det kan inte hjälpas), nyss var hon ju bara en liten, liten bebis och nu äter hon mat och håller på att få tänder...
Dags att skaffa en ny/till liten bebis snart tror jag.
Jag har ju varit sugen länge nu, men det får nog ändå vänta iallafall ett halvår till. ;-)

Nu ska jag ta och krypa ner mellan mina hjärtan.

Om nån vill komma och fika så finns det massa hallon-pavlova kvar!
Så kom, bara kom! =)

G´natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0