Öppna förskolan

Idag har vi varit på Öppna förskolan för första gången.

Jag älskar verkligen "mamma-livet". Det är så roligt att träffa nya människor och pyssla på med lill-gumman, träffas med föräldragruppen, äta gott & prata barn å andra mycket viktiga saker. ;-)
Tycker att de andra mammorna i FG är hur härliga som helst. Hoppas att man kan hålla kontakten länge och träffas med jämna mellanrum. =)

Madde kom iaf förbi hos mig vid 12-tiden och så gick vi tillsammans till Frösö strand och Öppna. Alla i våran föräldragrupp kom dit + några andra från andra grupper så det var kanske 12 mammor och barn mellan 2,5-5 månader.
Vi sjöng sånger och så läste dom sagor för barnen. Och så blev det förstås massa mamma prat. =)
Halv 4 gick vi hemmåt, jag, Madde och Anna. Hade så trevligt efter vägen så vi bestämde oss för att fortsätta promenaden runt Frösöberget. Sen Avslutade vi med hamburgermiddag på Tages.
Lill-gumman vaknade lagom till vi kom hem vid halv 7.
Härlig dag vill jag lova och massa motion har jag fått på köpet!

Sagostund:




 
 




Och så alla 6 barnen i föräldragruppen:

I ålders-ordning från vänster: Nike, Livia, Joline, Lava, Lukas och Nils.





 


Och så bara tjejerna



Nu ropar lilla älsklingen min. Verkar som hon vill snacka lite skit och få lite uppmärksamhet. Sen ska jag och stora älsklingen hoppa i duschen å sen blir det god natt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0