Mitt i natten.

Har varit hemma idag, jag och Joline.
Har tvättat, dammsugit, vattnat blommorna (som nästan dött av vätskebrist...), klippt Roccos klor, dammtorkat m.m, OCH tagit hand om en riktig gnäll-unge....
Skönt att äntligen hinna städa lite.
Blir så hårigt och skitigt på en gång, och ändå är man nästan aldrig hemma.

Lagade middag tills Marcus kom hem.
Det blev oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Jäkligt gott var det.
Sen hade vi myskväll framför idol.
Kristofer kom hit också och hälsade på. =)

Gick och la oss vid 11, men kunde inte sova så jag klev upp och kollade lite på nätet. Har suttit och letat tvättmaskiner och torktumlare.
Det är svårt det där....
Det är så mycket som ska handlas och man har ju ingen aning om vad som är bra och inte, vilka märken som är bäst osv.

Har fastnat lite för LG´s tvättmaskiner. Tycker dom är snygga, speciellt den svarta, men den är ju så jävla dyr!

 Endast 12.500:- (!)

    7.500:- för denna.   Lite skillnad....

Tror nog att det lutar åt en vit sån här.

Imorgon hoppas jag på dejt med Carolin.
Jäkligt längesen vi träffades nu, så det skulle vara kul.

Annars ska jag väl ut till huset skulle jag tro. Kristoffer och Marcus ska vara där och jobba.
Tror dom skulle lägga klart teglet på garagetaket och kapa vindskivorna på huset och garaget.
Nu går det iaf undan. Garaget är ju nästan klart, (tätt är det iaf, porten är tätad och klar & fönsterna är ditsatta) så nu läggs all krut inne i huset!
Vi har även en karl som är där och jobbar åt oss nu.
En pensionerad snickare. Jätteduktig och snabb är han (och billig!) =).
Så nu känns det som att det händer lite.
Kul för Marcus också att slippa vara själv hela tiden, både med tanke på sällskap och hjälp.

*Elen är så gott som klar nere, Marcus har dragit kabel för larmet, typ all isolering är satt nere och nästan alla väggar är det satt spånskivor på.
Gips kvar då bara och sen ska det spacklas, slipas och målas! =)

Just det!
Köket är ju beställt också + häll, micro och ugn. =)

Marcus håller på att prata om att åka till USA igen i slutet på november, MEN.... Jag har sagt att jag inte är så sugen på att ta hand om Joline själv OCH bo i HusvagN...
Så om huset är färdigt då, då får han åka. ;-)
Så vi får väl se hur det går. =)

Lite bilder sen i torsdags:


Joline vill inte längre ligga i vagnen, nu är det sitta som gäller.



Svärmor kapar spill-virke så vi kan elda i vinter.


Och Mamma målar undertaksbrädor till garaget.


Nu ska jag göra ett nytt försök att sova. Annars kommer jag ångra mig imorgon... =)

Go´natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0