Gissa bajset

Åkte hem till mamma igår för att hjälpa henne att städa lite i garderober och förråd, men än så länge så har vi gjort allt annat än att städa... T.ex suttit ute på altanen och solat, fikat, tittat liiite på tv, umgåtts, sett en räv jaga en sork ute på ägan, tittat på 3 älgar som stått på samma äga och betat, osv.
Idag gick vi en sväng med hundarna i det fina vädret för mamma skulle visa björnbajset en bit nedanför huset.
En timme var vi ute och sen avslutade vi med fika på altanen i solen.


Björnbajs:
 



 




Sen lagade mamma middag. Det blev hemgjorda biffar med stekt lök, potatis och gräddsås.
Göttans!



Tog en tur till Myrviken efter middagen. Där sprang jag på 2 gamla jobbarkompisar och min förra svärmor. =)
Kul att träffa dom igen, är ju inte varje dag.

Sen kom Carra förbi, så då fikade vi exotisk fruktsallad med vit chokladmousse och pratade om livet. =)
När hon åkte fick vi äntligen fingrarna ur och städade 2 garderober!
Starkt jobbat va!? ;-)

Nu har Rocco legat och gnällt vid mina fötter ett bra tag (han är trött och vill gå och sova, men VÄGRAR gå och lägga sig utan mig...) så det är väl bäst att gå och göra sig i ordning för natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0