Hur fan tänkte dom nu??

Usch, jag har varit så jävla förbannad idag!
Jag har ju hört talas om att det kommer att vara nån slags störtloppstävling här på Frösön i mars, men inte när och jag har heller inte vetat VART (vilken/vilka gator) den kommer att gå på.
Men det fick jag minsan veta imorse...
Kom hem runt halv 11 (hade jobbat natt) och möttes av massa, massa snö på vägen utanför våran lägenhet, en pistmaskin, massa lastbilar med mera snö på och en igenplogad infart.
Som tur är har vi två infarter till det här huset, så jag tänkte att den andra kommer dom ju inte att ploga igen eftersom vi bor här och måste kunna ta oss in och ut härifrån och antog (eftersom vi inte har hört ett ljud om det här, dvs ingen information t.ex flygblad, telefonsamtal eller liknande) att dom kommer att lämna den andra infarten fri.
Men.
Tittade ut ca 30min senare och då var även den andra infarten igenplogad. Med ca 60cm snö.....!
Öppnade fönstret och frågade dom som stog där ute och höll på med det här, hur faan dom hade tänkt att man skulle komma ut med bilen nu?
Svaret blev; det kan du inte.
Jag: Men jag MÅSTE ha min bil, jag ska på jobbet igen sen! Hur faan ska jag kunna ta mig härifrån?
Gubbe: Helikopter.
Jaja, vi hade iaf en lååång diskution och jag blev argare och argare, gubben tyckte inte att det var deras problem och tyckte att jag kunde åka taxi (?)
Ja, sa jag, är du dum i huvet? Jag har väl för faan köpt en bil av en anledning, för att jag ska kunna använda den, och VEM FAAN skulle betala taxin då????
Inte jag iaf! Dumjävel!
Slutade iaf med att den snälla killen som satt i pistmaskinen fick schakta bort snön från infarten igen så jag kunde ta mig ut med bilen.
Men då undrar jag: Vart faan har dom tänkt att jag ska parkera nu då??
Alltså, jag bor här, betalar hyra, parkering och stolpe så att jag ska slippa kallstarta min bil och slippa sätta mig i en kall bil, det här är Mitt hem.
Och nu får jag inte ens va här??
Hur tänkte dom nu? Undrar jag...
Och dessutom, det här jävla störtloppet kommer inte att gå förrän på lördag, så snön på vägen lär ju inte vara borta förrän tidigast måndag.
Vart ska jag ha bilen?
Och på lördag när loppet är igång, hur och vart ska jag gå för att komma härifrån? Gatan går ju inte eftersom dom kommer att åka där, så VART??
Finns ju inte så många vägar att välja på direkt. Ska vi som bor här då inte få gå ut på hela dagen?
Tänk om det skulle börja brinna här, eller om nån skulle bli sjuk/skadad och behöva en ambulans?
Finns ju inte en chans att dom kommer ens i närheten av nått av husen på den här gatan om det skulle behövas om det hände något!
Nää, faan vad less jag är..
Nu håller dom dessutom på att pista vägen/gatan/"störtloppsbacken" här utamför, KL 11 PÅ KVÄLLEN!?
Kul, sov så gott den som kan.....



Haha, inge bittert inlägg, men vafan, less blir jag!
Här kommer lite bilder iaf.

   






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0